8/31/2018

TU I TERAZ ♡ SIERPIEŃ 2018

czuję się, czytam, pracuję, chciałabym, jestem wdzięczna, cieszę się, oglądam, czekam

To było dobre i długie lato. Lato, które na pewno przyniesie zmiany i zostanie przeze mnie zapamiętane. Ostatnie dni sierpnia dały trochę oddechu od upałów. Tegoroczne lato było naprawdę gorące. Mimo tego nie bardzo korzystałam z typowo letnich atrakcji, nad jeziorem byłam może trzy razy.  Teraz już ostanie podrygi lata, na polach kwitną mimozy, poranki i wieczory są coraz chłodniejsze, a pod drzewami owocowymi w ogrodzie pełno już złotych liści. Jesień pachnie szarlotką z cynamonem i herbatą, coraz bardziej ciągnie mnie do tego klimatu. W ubiegłym roku spróbowałam polubić jesień i teraz nie patrzę na tę porę roku z przestrachem,  nawet trochę na nią czekam. Mam nadzieję, że to będzie kolejna, dobra jesień. Spokojne wieczory sprzyjają mojej kreatywności i byciu bardziej online, więc mam nadzieję, że będzie mnie tu trochę więcej niż przez ostatnie miesiące.

Czuję się 
Zawieszona pomiędzy pracą, dojazdami do niej po rozkopanej od roku drodze i bieganiem do dentysty. Szykujemy się też do remontu sypialni, więc wolne chwile poświęcam na szukaniu inspiracji i dogrywaniu palety kolorów.

Pracuję 
W pracy trochę zwolniłam tempo, nie biorę tyle na siebie.

Chciałabym 
Żeby wszystkie nasze plany się powiodły, żeby życie dało nam szansę sprawdzić się w tym, co zaplanowaliśmy. Poza tym chciałabym, żeby przyjemna pogoda utrzymała się jak najdłużej. Niech kalosze jeszcze stoją w szafie, a farba na ścianach dobrze schnie :)

Jestem wdzięczna 
Pawła! Nie będę tu pisać zbyt wiele, po prostu bardzo cieszę się, że go mam i możemy razem iść przez życiowe górki i dołki.


czuję się, czytam, pracuję, chciałabym, jestem wdzięczna, cieszę się, oglądam, czekam


Uczę się 
Panowania nad stresem i swoim czarnowidztwem. W tym również pomaga mi mój mąż, który często sprowadza mnie na ziemię, mówiąc, że znowu przesadzam. Najlepszym lekarstwem dla mnie na głupie myśli jest brak czasu.

Słucham 
Pawła Domagały, Pawła Domagały i Pawła Domagały :) Oprócz tego Korteza, Dawida Podsiadło i Kuby Jurzyka. Te spokojne piosenki działają na mnie kojąco.

Cieszę się 
Z każdego dnia, z sukcesów małych i dużych, z tego, że jestem blisko z rodziną. Z tego, że urodziny babci będą w tym roku wyjątkowe, inne niż zawsze, zorganizowane poza domem i będzie można prawdziwie się nimi cieszyć. Z tego, że tegoroczne lato było takie piękne i przyniosło wiele wspaniałych chwil i wspomnień. Cieszę się z weekendowych wspólnych posiłków i spotkań z rodziną.


czuję się, czytam, pracuję, chciałabym, jestem wdzięczna, cieszę się, oglądam, czekam

Czytam 
Przeczytałam Położna. 3350 cudów narodzin Jeannette Kalyty. Bardzo spodobała mi się ta książka, którą powinna przeczytać każda kobieta, niezależnie od tego, czy planuje potomstwo, posiada już dzieci, czy nigdy nie chce ich mieć. Książka pokazuje, jak diametralnie zmieniło się polskie położnictwo. Wzruszająca, momentami zabawna i bardzo prawdziwa książka napisana z perspektywy położnej i kobiety, która sama rodziła. Lektura wywołała we mnie prawdziwe emocje i głębokie przemyślenia. Autorka, najbardziej znana polska położna opisała cud narodzin i swoją pracę w walce o podmiotowe traktowanie kobiet podczas porodu. Myślę, że również mężczyźni powinni sięgnąć po tę pozycję. Poza Położną w ciągu jednego wolnego dnia przeczytałam całego Ukochanego z piekła rodem Alka Rogozińskiego. Wciągająca historia kryminalna, która idealnie nadaje się dla miłośników lekkich kryminałów, które nie mrożą krwi w żyłach.


czuję się, czytam, pracuję, chciałabym, jestem wdzięczna, cieszę się, oglądam, czekam

Czekam 
Na to, co przyniesie wrzesień, na wszystkie sprawy, które się wtedy wyjaśnią, na motywację do działania, która zawsze we wrześniu się u mnie pojawia. Chyba zostało we mnie sporo dziecka, którego rytm życia wyznacza rok szkolny i dla którego wrzesień zawsze jest nowym rozdaniem.


czuję się, czytam, pracuję, chciałabym, jestem wdzięczna, cieszę się, oglądam, czekam

Oglądam 
Jak zwykle nic. Zawsze słabo wychodziło mi angażowanie się w seriale, więc nic Wam nie polecę. Wybraliśmy się za to do kina na Mamma Mia 2. Podobnie jak pierwsza część, bardzo nam się podobała, a zarówno mi, jak i mojej mamie łzy płynęły po policzkach ze wzruszenia.

Dajcie znać co ciekawego słychać u Was, jak minął Wasz sierpień? Co czytacie, oglądacie i co Was cieszy? Oczywiście zachęcam do kontynuowania cyklu również u siebie na blogu – jeśli się zdecydujecie, koniecznie wklejcie linka w komentarzu, a na pewno do Was zajrzę :)

Tu i Teraz to cykl zapoczątkowany przez Kasię Mistacoglu, autorkę worqshop.pl
To luźny cykl wpisów, dzięki którym można zatrzymać się na chwilę i docenić to, co się ma.

Pierwszy wpis Tu i Teraz pojawił się u mnie właśnie w sierpniu ubiegłego roku. W związku z tym teraz musiałam odkurzyć tę serię, która doskonale sprawdza się do dokumentowania wspomnień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz