12/17/2017

Kreatywne pakowanie prezentów

Święta z Martą Naturalną

Uwielbiam pakowanie prezentów. Co roku przed Świętami jeden pokój w moim domu zostaje zamieniony na elfią pracownię. Rozkładam się z wszystkimi papierami, dodatkami, wstążkami, taśmami, nożycami i działam. Zawsze poświęcam na to sporo czasu. Kombinuję, przygotowuję winietki, wycinam, rysuję. Mimo że zajmuje to dużo czasu, mimo że czasem boli kręgosłup i kolana, to i tak co roku historia się powtarza. Po prostu sprawia mi to ogromną radość. A efekt tej pracy, który widać w Wigilię pod choinką powoduje uśmiech na mojej twarzy. Zaraziłam tym pakowaniem najbliższych i czasami do mojej pracowni wkradają się inne elfy i pakują coś dla mnie :)


Święta z Martą Naturalną

Wbrew pozorom nie musimy wydawać majątku na opakowanie ani mieć zdolności plastycznych, żeby nasze prezenty wyglądały zjawiskowo. Do pakowania możemy użyć nawet zwykłego papieru do drukarki. Ja używam różnych papierów, od tradycyjnych kolorowych,  przez szary, aż po białe kartki lub wydruki. Od kilku lat zbieram różnego rodzaju akcesoria do pakowania prezentów, co roku dokupuję trochę papieru i wstążek, ale staram się też w miarę możliwości używać ich wielokrotnie. Oprócz papieru jest coś, czego nie może zabraknąć w mojej pracowni. Są to taśma dwustronnie klejąca i sznurek jutowy. Jeśli używamy taśmy dwustronnej, zamiast tradycyjnej przezroczystej, prezenty są bardziej schludne, bo na wierzchu opakowania nigdzie nie widać taśmy. Sznurek jutowy dodaje prezentom naturalnego uroku. W tym roku trochę zaszalałam i dokupiłam naklejki z Kika i Tigera, a także kilka rolek taśmy washi z motywem świątecznym. Jednak jestem pewna, że wystarczą mi jeszcze na przyszły rok.


Święta z Martą Naturalną

Co roku przygotowuję własnoręcznie winietki do podpisania prezentów, ale korzystam również z tych gotowych, które można znaleźć w Internecie. Szczególnie polecam te od Weroniki z Mavelo, Magdy z My Pink Plum oraz Pauliny z One Little Smile. Świetne papiery do wydruku przygotowuje Agnieszka z 321 start DIY. Dziewczyny dzielą się swoją pracą i sprawiają, że pod polskimi choinkami pysznią się naprawdę piękne prezenty.


Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

W czasie pakowania zawsze znajdzie się prezent, który ma nieregularny kształt i ciężko jest go zapakować, ale i z tym można sobie łatwo poradzić, włożyć prezent do pudełka i dopiero wtedy opakować go w papier. Dzięki temu obdarowany nie będzie w stanie domyślić się co skrywa paczuszka :)


Święta z Martą Naturalną

Na zdjęciach rodem z Pinteresta pięknie wyglądają prezenty spakowane w podobne opakowania, ale to w zasadzie niemożliwe, ponieważ pakują je różne osoby. Poza tym w okresie świątecznym pod kolorowo ubraną choinką równie pięknie wyglądają różnorodnie spakowane prezenty. Każdy z nich jest przecież jedyny w swoim rodzaju i wyjątkowy.

Postanowiłam podzielić się z Wami moimi sposobami na pakowanie prezentów. Mam nadzieję, że uda mi się Was zainspirować.


Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną


Święta z Martą Naturalną


Święta z Martą Naturalną


Święta z Martą Naturalną


Święta z Martą Naturalną


Święta z Martą Naturalną

Potrzebujesz listy przydasiów, które można wykorzystać przy pakowaniu prezentów? Koniecznie zajrzyj do wpisu z moim planerem świątecznym do druku, w którym znajdziesz właśnie taką ściągę.


Święta z Martą Naturalną

Jak pakujesz prezenty? Przywiązujesz wagę do opakowania, czy po prostu wrzucasz prezenty do gotowej torby? 

Podobają Ci się moje inspiracje?

Będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnisz je swoim znajomym. Niech się przydają i inspirują :) 
Równie mocno ucieszę się jeśli zobaczę na Instagramie Twoje prezenty spakowane w podobny sposób. Jeśli chcesz dać mi możliwość obejrzenia Twoich zdjęć dodaj do nich hashtag #swietazmartanaturalna


Enjoy Christmas!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz