11/18/2017

Planer świąteczny do druku


Połowa listopada już minęła i wielkimi krokami zbliża się grudzień. Więc najwyższy czas zabrać się za przedświąteczne przygotowania. Grudzień, to poza wiosną i latem, mój ulubiony czas w roku. Rozświetlone lampkami ulice, zapach mandarynek, cynamonu i pierników. Atmosfera Świąt sprawia, że świat staje się piękniejszy, a ludzie jakoś milsi dla siebie. Zaplanowanie i przygotowanie wszystkiego z wyprzedzeniem pozwala w ostatnich dniach przed świętami cieszyć się ich magią. Zamiast biegać po mieście w poszukiwaniu prezentów i kupowania lampek na choinkę, możemy celebrować czas z rodziną, ozdabiać pierniki i słuchać świątecznych piosenek. To wszystko sprawia, że do świątecznego stołu możemy usiąść wypoczęci i cieszyć się tym co w świętach najważniejsze. 

Z Bożym Narodzeniem nieodłącznie kojarzą się prezenty pod choinką. Przyjemniejsze od dostawania prezentów jest obdarowywanie najbliższych. Nie wiem jak Wy, ale prezenty planuję już teraz. Lista prezentów to mój coroczny obowiązkowy punkt przedświątecznych przygotowań. Pomaga mi nie pogubić się w tym co już kupiłam, co dla kogo mam kupić i które prezenty są już zapakowane. A jeśli coś ma towarzyszyć mi przez około miesiąc musi być nie tylko praktyczne, ale też ładne. Dotychczas ręcznie przygotowywałam listę prezentów i ozdabiałam ją świątecznymi rysunkami. 



W tym roku postanowiłam przygotować coś więcej, czyli planer do druku, w którym umieściłam nie tylko listę prezentów, ale również wiele innych przydatnych punktów. Dzięki niemu planowanie świąt idzie jeszcze sprawniej.

Postanowiłam zaprosić Was do moich przygotowań świątecznych i podzielić się z Wami moim tegorocznym planerem. Przygotowałam w nim miejsce, m.in. na świąteczny budżet, listę prezentów, świąteczne menu i listę przydasiów do pakowania prezentów. Możecie skorzystać z moich propozycji, ale także macie w nim miejsce żeby dostosować go do siebie i swoich przedświątecznych potrzeb.

Święta z Martą Naturalną


Planer świąteczny do wydrukowania

Co zawiera planer świąteczny?


Uniwersalny kalendarz na listopad i grudzień

Kalendarz zawiera tylko dni tygodnia, datę dzienną wpisujemy w niego ręcznie. Dzięki temu będzie mógł służyć nam również za rok.



Świąteczny budżet

Czyli miejsce na wpisanie wydatków związanych ze świętami. Podzieliłam go na kategorie: prezenty, kartki świąteczne, zakupy spożywcze, dekoracje i pozostałe. Dzięki temu będziemy mogli zapanować nad wydatkami i podsumować ile wydaliśmy na święta.

Lista prezentów

Wczesne planowanie, kupowanie i pakowanie prezentów ogromnie ułatwia mi elfią pracę. Pozwala mi rozłożyć wydatki na dwa miesiące. Dzięki temu mam czas na spokojne poszukiwania prezentów i nie muszę biegać po galerii w tłumie ludzi. Mogę skorzystać z wyprzedaży. 

Warto pamiętać, że w tym roku  Black Friday przypada na 24 listopada, a Cyber Monday już 3 dni później, 27 listopada. Jeśli zamawiam przez Internet nie muszę martwić się o to czy paczka zdąży dotrzeć. Pamiętajcie, że 5 grudnia to dzień darmowej dostawy. Oprócz tego mam też czas na kreatywne pakowanie prezentów. 

Aktualizacja 2018: Black Friday 23 listopada, a Cyber Monday 26 listopada. Dzień darmowej dostawy podobnie jak w ubiegłym roku jest 5 grudnia.

Uwielbiam kiedy podarunki są pięknie zapakowane, niezależnie czy są to prezenty na święta, czy z inne okazje. Staram się, żeby już opakowanie pokazywało ile serca wkładamy w wybór prezentu.

Dekoracje

Miejsce na zaplanowanie świątecznych dekoracji z podziałem na kategorie: drzewko, stół wigilijny, dekoracje wewnętrzne i zewnętrzne. Uporządkowanie pomysłów na dekoracje pozwoli sprawdzić czy mamy w domu wszystkie potrzebne elementy i co ewentualnie powinniśmy dokupić.



Plan wysyłki kartek świątecznych

Uwielbiam tradycję wysyłania kartek świątecznych! Żaden SMS nie zastąpi pięknej kartki, którą ktoś bliski wypisał ręcznie i wysłał specjalnie dla nas. W planie mamy możliwość zanotowania do kogo planujemy wysłać kartki, uzupełnić adres i oznaczyć wysyłkę, kiedy kartka wyląduje już na poczcie.

Menu świąteczne

W planerze możemy zaplanować, które z tradycyjnych potraw wigilijnych wylądują w naszej tegorocznej dwunastce, a także to co przygotujemy na pozostałe dwa dni świąt. Oczywiście nie mogło zabraknąć miejsca na zaplanowanie słodkich wypieków.



Lista zakupów

Miejsce, w którym możemy spisać wszystkie brakujące produkty i zabrać ją ze sobą do sklepu. Po zakupach wystarczy tylko pozaznaczać to co już kupiliśmy.

Harmonogram przygotowań

Razem z planerem przygotowałam dla siebie wstępny harmonogram prac przedświątecznych. Poniżej możecie zobaczyć co zaplanowałam. Może mój harmonogram będzie dla Was inspiracją, a może to Wy podpowiecie mi czy o czymś nie zapomniałam. W planerze znajdziecie mój harmonogram z miejscem na dopisanie własnych planów, a także miejsce na wpisanie swojego przedświątecznego grafiku zupełnie od podstaw.



Lista przydasiów do pakowania prezentów

Uwielbiam pakować prezenty. W grudniu w moim domu rusza prawdziwa fabryka prezentów. Każdy najdrobniejszy prezent jest zapakowany oddzielnie. Dzięki temu w Wigilię pod choinką aż roi się od prezentów, mimo tego, że do kolacji siadamy tylko w 7 osób. :) W planerze znajdziecie moją listę akcesoriów do pakowania prezentów, ale także miejsce na uzupełnienie jej własnymi pomysłami. Do pakowania prezentów można użyć naprawdę wielu rzeczy, które na pozór w ogóle się do tego nie nadają. Ja od wielu lat zbieram różnego rodzaju drobiazgi, które przydają się do pakowania prezentów. Jednak co roku trzeba dokupić parę rzeczy. Dzięki tej liście będziemy doskonale wiedzieli, czy nie zabraknie nam papieru, wstążek, a może wypisał się właśnie ostatni cienkopis, którym tak dobrze wypisuje się etykietki do prezentów.  



Poczuj klimat świąt

Moja lista pomysłów na podkręcenie świątecznej atmosfery, która pozwoli na nowo odkryć magię świąt. Mam nadzieję, że moje propozycje zainspirują Was do wykorzystania grudnia na 100%. Zostawiłam też wolne miejsce na dopisanie pozycji, których nie może zabraknąć na Waszej przedświątecznej liście pomysłów. 


Miejsce na notatki

Strona, na której możecie zanotować wszystko co tylko przyjdzie Wam do głowy. Nie zawiera żadnej tabeli, niczym Was nie ogranicza.  

Jak korzystać z planera?

Z planera możecie korzystać na wiele sposobów. Możecie wydrukować całość lub wybrać pojedyncze strony, które się Wam przydadzą najbardziej. Możecie także wykorzystać zaproponowany przeze mnie harmonogram przygotowań lub od podstaw zaplanować własny. Strony nie posiadają numeracji, dzięki temu można wydrukować na przykład dwa razy listę prezentów, jeśli potrzebujemy więcej miejsca. Karty są przygotowane w formacie A4, ale można je swobodnie wydrukować w A5, jeśli tak jest Wam wygodniej.

Ja wydrukowałam planer w formacie A4 i wpięłam go do podkładki na dokumenty. Tak jest mi najwygodniej z niego korzystać. Jeśli wolicie możecie wpiąć go do segregatora.



Pobieranie planera

                     

Plik jest zapisany w PDF.

Przy wydruku w formacie A5 należy pamiętać, żeby zaznaczyć opcję „wiele stron na arkuszu” oraz orientację poziomą.

Można wydrukować go na domowej drukarce.

Podczas wydruku warto ustawić najwyższą jakość wydruku – dzięki temu kolory będą bardziej nasycone.


Można korzystać z niego tylko na użytek własny. Jeśli się Wam spodobał i chcecie podzielić się nim ze znajomymi przekazujcie link do posta dalej. 


Mam nadzieję, że  mój planer przypadnie Wam do gustu. Koniecznie dajcie mi znać jeśli w tym roku będziecie planować właśnie w nim!
Jeśli wrzucicie na Instagram zdjęcie z moim planerem będzie mi niezmiernie miło jeśli oznaczycie mnie na zdjęciu @martanaturalna i/lub dodacie hashtag #swietazmartanaturalna

Zachęcam do pobierania!

Enjoy Christmas!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz