11/27/2017

Kalendarz adwentowy DIY

Święta z Martą Naturalną

Grudzień zbliża się wielkimi krokami. Już niedługo rozpocznie się Adwent. Czyli już za chwileczkę, już za momencik rozpoczniemy oczekiwanie. Mimo, że adwent rozpoczyna się 3 grudnia, my nasze odliczanie zaczniemy już pierwszego dnia miesiąca. Magiczny okres oczekiwania na Boże Narodzenie. Pewnie każdy z Was w dzieciństwie chociaż raz dostał czekoladowy kalendarz adwentowy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszystkie czekoladki zostały zjedzone za jednym razem, ale może pod czujnym okiem rodziców udało się wytrwać i każdego dnia odkrywać nowe okienko. Kalendarz adwentowy służący do odliczania dni do Wigilii to miłe przybliżenie do Świąt.

W moim domu nie było zwyczaju kupowania, ani tym bardziej przygotowywania kalendarzy adwentowych. Jednak ja postanowiłam wprowadzić nową tradycję i w ubiegłym roku przygotowałam swój pierwszy kalendarz adwentowy. W tym roku nie mogło być inaczej! Kocham święta i to, że mogę cieszyć się nimi odrobinę dłużej sprawia mi ogromną radość. Oprócz kalendarza ze słodkościami w moim domu pojawi się również świecznik adwentowy, którego 4 świece będą zapalane w każdą, kolejną niedzielę adwentu.

Zachęcam wszystkich do stworzenia sobie takiej małej przyjemności, która osłodzi oczekiwanie na Boże Narodzenie, a także sprawi ogromną frajdę, zwłaszcza jeśli macie dzieci. W moim domu nie ma dzieci, ale i tak otwieranie kolejnej paczuszki sprawia, że mamy uśmiechy na ustach.

Oczywiście podzielę się z Wami moim tegorocznym pomysłem na kalendarz adwentowy. Mój mąż nie ma ze mną lekkiego życia i oczywiście zagoniłam go do pomocy. Wyszło, jak zwykle. Czyli ja jestem od koncepcji, a on od czarnej roboty :) A tak naprawdę, przy tym kalendarzu nie ma czarnej roboty. Przygotowanie go było dla nas obojga przyjemnością, bo oboje lubimy wspólnie wykonywać projekty DIY.

Chciałam żeby nasz tegoroczny kalendarz był naturalny, ale żeby miał w sobie coś złotego, bo w tym sezonie oszalałam na punkcie złota :) Udało się! Oprócz tego, dzięki lampeczkom osiągnęliśmy magiczny efekt. Dumna jestem z tego, że mamy pierwszy małżeński, wspólnie przygotowany i śliczny kalendarz adwentowy, który będzie mógł nam służyć także w kolejnych latach.

Przygotowanie takiego kalendarza to nic trudnego. Oczywiście wymaga trochę czasu, ale powiem Wam, że to czysta przyjemność i doskonały pretekst, by zrobić coś wspólnie z bliskimi.

Święta z Martą Naturalną


Do wykonania kalendarza będziemy potrzebować


Deskę. My wykorzystaliśmy gotową półkę sosnową o wymiarach 80 x 60 cm i grubości 1,8 cm, którą bez trudu można kupić w markecie budowlanym.

24 drewniane klamerki

Taśmę dekoracyjną

Klej na gorąco

24 papierowe torebki śniadaniowe

2 arkusze papieru, na których wydrukujemy numerację i dodatkowe napisy

Nożyczki i linijkę

Klej lub dwustronną taśmę klejącą

Listewkę. My wykorzystaliśmy listewkę o wymiarach 40 x 4 cm i grubości 0,5 cm

Zszywacz tapicerski

Gruby sznurek jutowy 

Słodycze

Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

Jak przygotować kalendarz adwentowy?


Drukujemy numerację do kopert oraz napisy

Wycinamy i naklejamy numerki na torebki.

Klamerki ozdabiamy taśmą dekoracyjną.

Na desce rozplanowujemy rozłożenie spinaczy. Układ będzie zależał od tego na jaki rozmiar deski się zdecydujecie oraz jakie spinacze i torebki będziecie mieli. Kiedy jesteśmy pewni, że zmieścimy wszystkie spinacze i torebki z łakociami – przyklejamy klamerki klejem na gorąco.

Torebki wypełniamy łakociami i wkładamy do nich wycięte karteczki z napisami, które po zdjęciu torebki przypniemy do kalendarza.


Przygotowanie nogi


W połowie szerokości kalendarza, przy użyciu takera przymocowujemy do listewki i pleców kalendarza dwa kawałki sznurka, tworząc „zawias”. My użyliśmy sznurków, które miały około 10 cm długości. Ustawić kalendarz pod odpowiednim kątem i przymocować dodatkowym sznurkiem na dole, aby kalendarz się nie rozłożył. Sznurek użyty w tym miejscu powinien mieć długość połowy listewki, czyli u nas 20 cm. Sznurek mocujemy oczywiście takerem.

Święta z Martą Naturalną

Święta z Martą Naturalną

Przypinamy torebki do kalendarza i gotowe! Kalendarz można dodatkowo ozdobić światełkami.

Święta z Martą Naturalną

Zaprojektowałam dla Was numerację kalendarza i dodatkowe napisy. Numery ozdobiłam ręcznymi rysunkami. Mam nadzieję, że zarówno numeracja, jak i zimowo-świąteczne napisy przypadną Wam do gustu.

Pobieranie etykiet do kalendarza adwentowego

                     

Pliki są zapisane w PDF.

Można wydrukować etykiety na domowej drukarce.

Podczas wydruku warto ustawić najwyższą jakość wydruku.

Do wydruku polecam grubszy papier, np. blok techniczny.

Z etykiet można korzystać tylko na użytek własny. Jeśli się Wam spodobały i chcecie podzielić się nim ze znajomymi przekazujcie link do posta dalej. 




Mam nadzieję, że spodobał się Wam nasz kalendarz adwentowy. Koniecznie dajcie mi znać jeśli spróbujecie przygotować taki w swoim domu lub jeśli wykorzystacie moje etykiety.

Jeśli wrzucicie na Instagram zdjęcie kalendarza z przygotowanymi przeze mnie etykietami będzie mi niezmiernie miło jeśli oznaczycie mnie na zdjęciu @martanaturalna i/lub dodacie hashtag #swietazmartanaturalna

Zachęcam do pobierania!

Enjoy Christmas!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz